Elmeszelték a TV2 „hírműsorát”, bármennyire is próbálta megmenteni a Médiatanács

A TV2 Tények című, politikai témában kizárólag kormánypropagandát sugárzó műsorának 2018. szeptember 12-ei, Sargentini-jelentésről szóló adása miatt fordult a Médiahatósághoz Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti képviselő.

Emlékezetes: ez volt az az adásnap, amikor az Európai Parlament megszavazta az Orbán-kormányt elítélő jelentést, amit a TV2 úgy tolmácsolt a nézőinek, hogy „Orbán Viktort éltetik Európa-szerte”.

Ujhelyi azt kifogásolta, hogy a 12 perces blokkban 11 kormánypárti megszólaló és vélemény mellett

egyetlen ellenzéki álláspontnak sem jutott hely.

A 444.hu felidézi, a Médiahatóság először azzal az abszurd indokkal söpörte le Ujhelyi indítványát, hogy végül is

„bemondták, hogy volt olyan magyar képviselő, aki a Sargentini-jelentés elfogadása mellett szavazott, kvázi be is mutatták, hogy létezik a kormányétól eltérő álláspont”,

úgyhogy nincs itt semmi probléma, kiegyensúlyozott volt a műsor.

Ujhelyi ezután a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz fordult, ahonnan a Médiatanácsot új eljárásra kötelezték. Az új eljárásban a Médiatanács már azzal próbálta kimenteni a TV2-t, hogy nemcsak a kifogásolt adást vizsgálták, hanem a következő néhány napot is, így ismét csak arra jutottak, hogy

a Tények nem is volt kiegyensúlyozatlan, hiszen napokkal az eredeti adás után egy másik műsorban megjelent az MSZP álláspontja.

A bíróság ezt a döntést is megsemmisítette, és végül kötelezte a kormánypropagandát támogató Médiahatóságot, hogy marasztalják el a TV2-t a Tények kiegyensúlyozatlansága miatt.

Nyomj a tetszikre, hogy ne maradj le a friss hírekről!

vagy

Köszi, már követem az oldalt!